پیام شهردار بندر بوشهر به مناسبت روز درختکاری

پیام شهردار بندر بوشهر به مناسبت روز درختکاری

شهردار بندر بوشهر در پیامی به مناسبت روز درختکاری، نقش درخت و درختکاری را در زندگی شهرنشینی امروزی حائز اهمیت خوانده و از تلاش و همت شهروندان بوشهری در کاشت و نگهداری از درختان و فضای سبز شهری قدردانی نمود. 

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندر بوشهر متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

هر کس درختی بکارد و در نگهداری آن بکوشد تا میوه دهد، در برابر هرچه از آن میوه به دست آید، پاداشی نزد خدا خواهد داشت. پیامبر اعظم(ص)

طبیعت، رودخانه، دریا، کوه ها و دشت ها جزء لاینفک حیات و جریان زندگی بوده و در این میان درختان نقش بسزایی در ادامه حیات  دارند.

 از دیرباز و از بدو تولد انسان نقش درختان در شکل گیری زندگی انسان ها و جوامع بشری چه مادی و چه معنوی حائز اهمیت بوده است.

ارزش درخت و درختکاری آنقدر زیاد است که از هویت و ارزش های آن در دین اسلام سخن بسیار است.

 گرچه بهترین فضاها برای رشد درختان دشت ها و باغ ها بوده ولی به دنبال رشد جوامع صنعتی و شهرنشینی آنچه که برای نجات هوای پاک و ادامه جریان زندگی و ایجاد حس نشاط و شادی و سرزندگی در حیات بشریت  حائز اهمیت است درخت و درختکاری می باشد.

برگ درختان سبز درنظر هوشیار 
هر ورقش دفتریست معرفت کردگار

15 اسفند سالروز زایش بهار و روز درختکاری  را مغتنم شمرده و ضمن قدردانی از مشارکت، همراهی و تلاش شهروندان بوشهری در کاشت و نگهداری از درختان و فضای سبز شهری؛ از درگاه آفرینش بهار و خداوند یکتا آرزومندم که همه مردم ایران و همشهریان عزیزم در بوشهر با شادی و نشاط به استقبال سال نو و بهار طبیعت قدم بگذاریم.

حسین صالحیان
شهردار بندر بوشهر
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ ۲۳:۴۷
تعداد بازدید : ۸۹۶
کد خبر : ۲,۴۵۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تمـاس با مـا

برای ارتباط با شهرداری :

پست الکترونیک روابط عمومی و اموربین الملل شهرداری بوشهرpr@bushehcity.ir

دفتر شهردار 33323329

شهرداری مرکزی :33337455

حراست : 33330817

نقشه