اقدامات شهرداری بندر بوشهر برای مقابله با ویروس کرونا

اقدامات شهرداری بندر بوشهر برای مقابله با ویروس کرونا

 کرونا ویروس عامل عفونت حاد تنفسی در جانوران و انسان می باشد. ویروس کرونا  با  نام علمی(coronaviruses)، خانواده بزرگی از ویروسها و زیر مجموعه کرونا ویریده هستند که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری های شدیدتری همچون سارس، مرس و کووید ۱۹ را شامل می شود. کرونا ویروس ها در سال ۱۹۶۵ میلادی کشف شدند و مطالعه بر روی آنها به طور مداوم تا اواسط دهه ۱۹۸۰ ادامه داشت این ویروس به طور طبیعی در پستانداران و پرندگان شیوع پیدا می‌کند، با این حال تاکنون هفت کرنا ویروس انسانی کشف شده است.
آخرین نوع آنها در دسامبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین با همه گیری در انسان شیوع پیدا کرد، به گزارش واحد خبر و رسانه مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندر بوشهر در همین راستا با انتشار خبر شیوع کرونا ویروس در کشور عزیزمان، سازمان پسماند شهرداری بندر بوشهر، برای مقابله با تکثیراحتمالی این ویروس هولناک، در جهت پیشگیری از آسیب‌های احتمالی کرونا ویروس، در قالب اکیپ های ۱۰ نفره به وسیله (ماشین واترجت) و با استفاده از محلول های ضدعفونی کننده از تاریخ ۵ /۹۸/۱۲ اقدام به شستشو و استریل و ضدعفونی کردن بازار ماهی فروشان و میدان میوه و تره بار و نیز درمانگاه ایثار نمود. انتظار می‌رود این اقدام در چند روز آینده در دیگر مکان های شلوغ و پر ازدحام نیز ادامه داشته باشد.
بنابر همین گزارش اداره رفاه و خدمات شهرداری مرکزی بندر بوشهر در اقدامی پیشگیرانه با توزیع ماسک دربین کارکنان اقدام به نصب مخازن محلولهای ضدعفونی و استریل کننده در ورودی ساختمان شهرداری مرکزی برای استفاده مراجعین و همچنین پرسنل نمود. خاطر نشان می سازد سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندر بوشهر نیز در اقدامی مشابه با تعبیه مخازن محلول های ضدعفونی کننده در اتوبوس های درون شهری در جهت پیشگیری احتمالی از کرونا ویروس مبادرت کرده است. 
امیداست شهروندان گرامی با عزمی راسخ و ملی، همگام با سایر استان‌های کشور عزیزمان با مشارکت همه جانبه در جهت کنترل و ریشه کنی این ویروس خطرناک همراه بوده تا انشاالله به زودی زود شاهد رخت بر بستن این ویروس کشنده و خطرناک ازکشوربوده و سلامت از هرگونه آلودگی باشیم.

 

ویروس کرونا
ویروس کرونا
ویروس کرونا
ویروس کرونا
ویروس کرونا
ویروس کرونا

۶ اسفند ۱۳۹۸ ۱۴:۴۹
تعداد بازدید : ۱,۵۴۱
کد خبر : ۱,۷۹۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تمـاس با مـا

برای ارتباط با شهرداری :

پست الکترونیک روابط عمومی و اموربین الملل شهرداری بوشهرpr@bushehcity.ir

دفتر شهردار 33323329

شهرداری مرکزی :33337455

حراست : 33330817

نقشه