سازمان فرهنگی با همکاری تشکل‌های مردم‌نهاد برگزار کرد؛

«پاتوق گفت‌وگو» میزبان همایش «مبارزه با ایدز»

سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر
نقش هم‌فکری، مشارکت و همیاری افراد جامعه در راستای پیشرفت و توسعه اجتماعی نقشی بی‌بدیل است زیرا مردم در بطن جامعه زندگی کرده و در تمامی مسائل مربوط به اجتماع، ذی‌نفع هستند. طی سال‌های اخیر نقش تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد نسبت به گذشته پررنگ‌تر شده و حضور این گروه‌ها در عرصه اجتماع با انجام خدمات اجتماعی در حوزه‌های گوناگون نمود بیشتری پیدا کرده است.
یکی از این تشکل‌های مردم‌نهاد که طی سال‌های اخیر فعالیت‌های قابل توجهی را در حوزه آگاهی، پیشگیری، آزمایش و درمان اچ‌آی‌وی انجام داده، موسسه سایه‌سار سلامتی است که با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر همایش‌هایی را در سطح شهر برگزار و آموزش‌های لازم را به عابران و شهروندان بوشهری منتقل کرده است.
در همین رابطه و در واپسین روز از هفته مبارزه با بیماری ایدز، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر با همکاری موسسه سایه‌سار سلامتی، همایشی را در محل پاتوق گقت‌وگوی سازمان فرهنگی شهرداری واقع در خیابان ساحلی – روبه‌روی میدان هوایی بوشهر برگزار کرد.
در این مراسم که با حضور اکبر توسلی و ندا عبدالله‌زاده اعضای شورای شهر، احمد بارگاهی سرپرست سازمان فرهنگی، مهدی عادلی رئیس اداره اجتماعی سازمان و جمعی از همشهریان عزیز بوشهری برگزار شد، برنامه‌هایی نظیر سخنرانی اساتید، آموزش، مسابقه و اهدای جوایز، تست رایگان اچ‌آی‌وی از عابران و حاضران در مراسم و... اجرا شد.
در حاشیه این مراسم، سرپرست سازمان فرهنگی شهرداری با بیان اینکه متاسفانه طی سال‌های گذشته اداره اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری مغفول مانده بود، افزود: طی هفته‌های اخیر با برگزاری جلسات متعدد با سمن‌ها و تشکل‌ها و معاونت اجتماعی سازمان کار خود را با توان بیشتر و در حوزه‌های گسترده اجتماعی آغاز کرده است.
دکتر احمد بارگاهی در خصوص فعالیت‌های حوزه اجتماعی سازمان تاکید کرد: در حال حاضر اداره اجتماعی سازمان در حال راه‌اندازی خانه خدمات اجتماعی است تا از این طریق به نیازمندان این حوزه رسیدگی کند. همچنین راه‌اندازی بازارچه خیریه با عنوان «مهرانه» نیز سه‌شنبه هفته گذشته به‌صورت آزمایشی آغار به کار کرده و از هفته جاری به‌صورت منظم و هفتگی فعالیت می‌کند که تمامی درآمد این بازارچه صرف امور خیریه نظیر کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، زنان خودسرپرست، بی‌خانمانان، بیماران و... خواهد شد.
وی با بیان اینکه «پاتوق گفت‌وگو»ی سازمان فرهنگی آمادگی برپایی مراسم و برنامه‌های گوناگون در حوزه‌های مختلف اجتماعی را دارد، ادامه داد: طی هفته‌های آتی قصد داریم با دعوت از سمن‌ها و موسسه‌های مردم‌نهاد، یک روز در هفته را به برگزاری برنامه‌های این موسسه‌ها در پاتوق گقت‌وگو (نوار ساحلی) اختصاص دهیم.

 

همایش ایدز
همایش ایدز
همایش ایدز
همایش ایدز
همایش ایدز

۱۸ آذر ۱۳۹۸ ۰۸:۳۶
سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر |
تعداد بازدید : ۱,۳۷۲
کد خبر : ۱,۶۵۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تمـاس با مـا

برای ارتباط با شهرداری :

پست الکترونیک روابط عمومی و اموربین الملل شهرداری بوشهرpr@bushehcity.ir

دفتر شهردار 33323329

شهرداری مرکزی :33337455

حراست : 33330817

نقشه