اولین فاز اجرایی پروژه به روزرسانی سامانه اطلاعات مکانی تصویربرداری هوایی

پهپاد,  فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری, بندر بوشهر, تهیه نقشه

 

بنا به گزارش روابط عمومی سازمان فاوا : وجود اطلاعات دقیق از سطح زمین، یکی از اساسی ترین نیازهای کاربردهای مکانی است. به طور معمول روش هایی که برای تهیه نقشه های استفاده می‌شوند، شامل: فتوگرامتری هوایی با استفاده از دوربین‌های متریک، استفاده از تصاویر ماهواره‌ای، نقشه‌برداری زمینی و یا استفاده از تکنولوژی لیدار است. اما در بعضی از موارد به دلیل مشکلاتی از قبیل: هزینه، دسترسی به منطقه، صعب‌العبور بودن منطقه، مجوزهای موردنیاز، زمان انجام پروژه و استفاده از این تکنیک ها دور از انتظار می‌باشد.

در این موارد نیازمند به یک روش میسر و مقرون ‌به ‌صرفه می‌باشیم که نه‌تنها متناسب با ابعاد منطقه (عارضه) و سرعت تغییرات باشد بلکه قدرت تفکیک مکانی موردنظر را نیز برآورده نماید. به‌منظور رفع مشکلات فوق الذکر، روشی که به‌تازگی برای تهیه نقشه‌های بزرگ‌مقیاس استفاده گردیده است، اخذ تصویر توسط وسایل پرواز بدون سرنشین یا همان فتوگرامتری هوایی برد کوتاه است. در راستای اجرایی نمودن و بروزرسانی سامانه اطلاعات مکانی شهرداری بندر بوشهر،سازمان فناوری اطلاعات رویکرد خود را مبتنی بر طراحی و پیاده سازی بانک اطلاعات مکانی یکپارچه شهری و تولید سرویس های پایه مکانی بنا نهاده است.

براین اساس، بنا به گزارش واحد GIS سازمان فاوا شهرداری بوشهر، اولین فاز اجرایی پروژه به روزرسانی سامانه اطلاعات مکانی تصویربرداری هوایی با استفاده از پهپاد در سطح شهر بوشهر شروع بکار نمود.

 

۱۵ اَمرداد ۱۳۹۸ ۰۸:۰۲
تعداد بازدید : ۱,۱۷۷
کد خبر : ۱,۴۴۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تمـاس با مـا

برای ارتباط با شهرداری :

پست الکترونیک روابط عمومی و اموربین الملل شهرداری بوشهرpr@bushehcity.ir

دفتر شهردار 33323329

شهرداری مرکزی :33337455

حراست : 33330817

نقشه